Tydzień przedpremier - zobacz przed innymi!
TYDZIEŃ PRZEDPREMIER w Kinie Pod Baranami
Party Girl, Plemię, Rozumiemy się bez słów, Taxi, Timbuktu, Wiek Adaline
8 - 14 maja 2015
Zapraszamy na tydzień przedpremierowych pokazów filmów, które wejdą na ekrany polskich kin w maju i czerwcu bieżącego roku!
Nawet na kilka tygodni przed polską premierą będziecie mieli okazję obejrzeć filmy Wiek Adaline, Party Girl, Rozumiemy się bez słów, Timbuktu, Taxi Jafara Panahiego oraz Plemię.
Melodramat Wiek Adaline to pełna rozmachu, poruszająca opowieść o miłości, która przekracza granice czasu. Bohaterką filmu jest młoda kobieta, urodzona na początku XX wieku, która wskutek wypadku przestaje się starzeć. Oszałamiające kostiumy do filmu zaprojektował dom mody Gucci.
Party Girl to utrzymany w stylu dzieł Johna Cassavetesa realistyczny portret silnej i wolnej kobiety, która wybrała życie poza granicami obyczajów i zasad tradycyjnego społeczeństwa. Jeden z najciekawszych francuskich debiutów ostatnich lat, który został nagrodzony Złotą Kamerą na festiwalu filmowym w Cannes.
Film Rozumiemy się bez słów, który podbił francuskie kina, porusza temat niesłyszących rodziców i ich utalentowanej muzycznie córki, która pragnie związać swoją przyszłość ze śpiewem.
Nagrodzony siedmioma Cezarami i nominowany do Oscara Timbuktu rozgrywa się w okupowanym przez dżihadystów malijskim mieście. Mauretański reżyser, Abderrahmane Sissako, inspirował się wydarzeniami mającymi miejsce latem 2012 roku, kiedy to islamiści ukamienowali młodą parę w Aguel’hok, małym mieście na północy Mali.
Nagrodzony Złotym Niedźwiedziem w Berlinie Taxi to trzeci film zrealizowany w ukryciu przez Jafara Panahiego, irańskiego reżysera ukaranego zakazem wykonywania zawodu. Nazwane przez Darrena Aronofsky’ego “miłosnym listem do kina”, Taxi pokazuje jednocześnie absurdy, radości i paradoksy życia we współczesnym Iranie.
Tydzień przedpremier zakończy pokaz filmu Plemię w ramach Studenckiego Nocnego Klubu Filmowego. Obraz młodzieży pozbawionej pozytywnych wzorców zachowania, w którym reżyser niezwykle dosadnie odmalowuje brutalny świat, używając do tego jedynie ciszy i języka migowego - stanie się przedmiotem nocnej studenckiej dyskusji.
PROGRAM:
piątek, 8 maja, godz. 20.00
WIEK ADALINE | THE AGE OF ADALINE
reż. Lee Toland Krieger, USA 2015, 110’
poniedziałek, 11 maja, godz. 20.45
PARTY GIRL | PARTY GIRL
reż. Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis, Francja 2014, 96’
wtorek, 12 maja, godz. 20.45
ROZUMIEMY SIĘ BEZ SŁÓW | LA FAMILIE BÉLIER
reż. Eric Lartigau, Francja 2014, 106’
środa, 13 maja, godz. 20.45
TIMBUKTU | TIMBUKTU
reż. Abderrahmane Sissako, Mauretania/Francja/Mali 2014, 97’
czwartek, 14 maja, godz. 20.45
TAXI TEHERAN | TAXI
reż. Jafar Panahi, Iran 2015, 82'
czwartek, 14 maja, godz. 22.30
STUDENCKI NOCNY KLUB FILMOWY
PLEMIĘ | PLEMYA | THE TRIBE
reż. Myrosław Slaboszpycki, Ukraina/Holandia 2014, 127'
BILETY:
Wg cennika Kina Pod Baranami.
Studencki Nocny Klub Filmowy - studenci 10 zł
O FILMACH:
PARTY GIRL | PARTY GIRL
reż. Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis, Francja 2014, 96’
POLSKA PREMIERA: 15 maja 2015
MFF w Cannes 2014: Złota Kamera - najlepszy debiut; sekcja Un Certain Regard - oficjalna selekcja
Cezary 2015 - 2 nominacje: najlepszy debiut, najlepszy montaż
Europejskie Nagrody Filmowe 2014: nominacja do Nagrody FIPRESCI za debiut
Jeden z najciekawszych francuskich debiutów ostatnich lat, laureat Złotej Kamery na festiwalu w Cannes 2014. Angelique jest najstarsza z grupy pracujących w nocnym barze kobiet. Nie zwalnia tempa życia, wciąż lubi się bawić i świetnie czuje się w towarzystwie mężczyzn. Któregoś dnia stały klient Angelique prosi ją o rękę.
Film inspirowany jest prawdziwą „party girl” - matką jednego z reżyserów, która w filmie gra samą siebie.
PLEMIĘ | PLEMYA | THE TRIBE
reż. Myrosław Slaboszpycki, Ukraina/Holandia 2014, 127'
POLSKA PREMIERA: 29 maja 2015
MFF w Cannes 2014: Grand Prix Międzynarodowego Tygodnia Krytyki
Europejskie Nagrody Filmowe 2014: Europejskie Odkrycie Roku, Nagroda Krytyków Europejskiej Akademii Filmowej - Prix FIPRESCI
Londyński Festiwal Filmowy 2014: The Sutherland Award dla najbardziej oryginalnego debiutanta
Tofifest 2014: Grand Prix Festiwalu - Złoty Anioł
MFF w Salonikach 2014: najlepsza reżyseria
Festiwal im. Tarkowskiego 2014: Grand Prix
MFF w Erywaniu 2014: Złota Morela - Grand Prix, Nagroda FIPRESCI
MFF w Karlowych Warach 2014, MFF w La Rochelle 2014, Warszawski Festiwal Filmowy 2014, MFF w Locarno 2014, AFI Fest 2014
Film pokazywany i nagradzany na dziesiątkach festiwali, Europejskie Odkrycie Roku 2014, laureat Grand Prix Międzynarodowego Tygodnia Krytyki na festiwalu w Cannes. Pozbawiony dialogów film opowiada o życiu w ukraińskim internacie dla głuchoniemych, w którym aby przeżyć, trzeba stać się częścią tytułowego "plemienia". Znakomity ukraiński debiut, jeden z najoryginalniejszych głosów w kinie ostatnich lat. Wstrząsająca historia, która robi ogromne wrażenie, choć opowiedziana jest jedynie obrazem i językiem migowym
ROZUMIEMY SIĘ BEZ SŁÓW | LA FAMILIE BÉLIER
reż. Eric Lartigau, Francja 2014, 106’
POLSKA PREMIERA: 29 maja 2015
Wielki przebój francuskiego kina. Niezwykle zabawna, wzruszająca i bezpretensjonalna opowieść o przyjaźni, miłości, wielkim talencie i byciu innym. Dziewczyna, która mieszka razem z niesłyszącymi rodzicami, nagle odkrywa, że ma talent do śpiewania i za namową nauczycielki postanawia wziąć udział w konkursie muzycznym.
W jednej z głównych ról 19-letnia występuje finalistka francuskiej edycji talent show THE VOICE.
TAXI - TEHERAN | TAXI
reż. Jafar Panahi, Iran 2015, 82'
POLSKA PREMIERA: 22 maja 2015
MFF w Berlinie 2015: Złoty Niedźwiedź, Nagroda FIPRESCI
Wspaniale przyjęty przez krytykę i widzów, Laureat Złotego Niedźwiedzia dla najlepszego filmu na Berlinale 2015. Jafar Panahi podróżuje po ulicach Teheranu jako kierowca taksówki.
Do jego samochodu wsiadają ludzie prości i intelektualiści, przyjaciele i kompletnie nieznajomi, przypadkowe osoby w potrzebie i umówieni na przejażdżkę członkowie rodziny, w tym kradnąca reżyserowi film siostrzenica, Hana Saeidi. Historie kolejnych pasażerów tworzą przenikliwy portret współczesnego Iranu i jego mieszkańców. Chociaż film powstał nielegalnie, bez zgody irańskiej cenzury, płynie z niego radość z życia i tworzenia.
TIMBUKTU | TIMBUKTU
reż. Abderrahmane Sissako, Mauretania/Francja/Mali 2014, 97’
POLSKA PREMIERA: 12 czerwca 2015
MFF w Cannes 2014: konkurs główny, Nagroda Jury Ekumenicznego
Cezary 2015: najlepszy film, najlepszy reżyseria, najlepszy scenariusz, najlepsza muzyka, najlepszy dźwięk, najlepsze zdjęcia, najlepszy montaż
Satelity 2015: nominacja - najlepszy film zagraniczny
Stowarzyszenie Krytyków Francuskich 2015: najlepszy film
Oscary 2015: nominacja - najlepszy film nieanglojęzyczny
Nagrody Lumière 2015: najlepszy film, najlepsza reżyseria
Akcja Timbuktu rozgrywa się w tytułowym mieście w Mali, w którym władzę przejęli dżihadyści, narzucając mieszkańcom drakoński reżim. Nie wolno im tańczyć, śpiewać, słuchać muzyki, zakazana jest nawet piłka nożna. W najgorszej sytuacji są kobiety, całkowicie wykluczone z życia społecznego. Kisane z rodziną jako nieliczni zostali oszczędzeni z chaosu zaprowadzonego przez nową władzę. Sytuacja ulega jednak dramatycznej zmianie..
Obraz Sissako to jeden z pięciu filmów nominowanych do Oscara w kategorii najlepszy film nieanglojęzyczny, który triumfował także w trakcie tegorocznej, 40. edycji Cezarów. Doskonale ukazuje skomplikowaną rzeczywistość, unikając zarazem przedstawienia przerysowanego obrazu dżihadystów.
WIEK ADALINE | THE AGE OF ADALINE
reż. Lee Toland Krieger, USA 2015, 110’
POLSKA PREMIERA: 15 maja 2015
Adaline ulega wypadkowi, na skutek którego przestaje się starzeć. Pełna dramatycznych wydarzeń podróż przez jej życie trwa przez niemal cały XX wiek, aż pewnego dnia znajduje miłość, dla której warto wyrzec się nawet nieśmiertelności. Blake Lively, Michiel Huisman, Harrison Ford i Ellen Burstyn w pełnej rozmachu opowieści o miłości, która przekracza granice czasu.
Grająca rolę Adaline wciela się Blake Lively występuje na ekranie w wielu stylizacjach reprezentujących różne dekady - od lat 20. XX wieku aż do czasów współczesnych.