Helmut Newton. Piękno I bestia - pokaz specjalny w E-Kinie Pod Baranami
Helmut Newton. Piękno i bestia (reż. Gero von Boehm)
- pokaz specjalny w E-Kinie Pod Baranami
środa, 12 maja 2021, godz. 19.00
www.e-kinopodbaranami.pl
12 maja zapraszamy na platformę e-kinopodbaranami.pl na specjalny pokaz filmu Helmut Newton. Piękno i bestia. Dokument niemieckiego reżysera Gero von Boehma stara się odkryć tajemnice jednego z najbardziej prowokacyjnych fotografów XX wieku: autora kultowych, przesiąkniętych erotyzmem aktów, a zarazem skandalisty, oskarżanego o mizoginię i przedmiotowe traktowanie kobiet.
Helmut Newton. Piękno i bestia to intrygująca opowieść o legendarnym fotografie, przed którego obiektywem stawały m.in. Catherine Deneuve, Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabella Rossellini czy Claudia Schiffer. Dzieła Helmuta Newtona były prowokacyjne i niekonwencjonalne. Elektryzowały, fascynowały, kusiły i prowokowały. O kulisach ich tworzenia, w dokumencie Gero von Boehma opowiadają same fotografowane, które nareszcie mają możliwość, aby przedstawić własną interpretację życia i twórczości tego kontrowersyjnego artysty.
BILETY: 15 zł
W środę, 12 maja, film Helmut Newton. Piękno i bestia będzie dostępny na platformie e-kinopodbaranami.pl od g. 19.00 do g. 23.59.
Po tym czasie oglądanie filmu nie będzie możliwe.
Sprzedaż biletów zostanie zamknięta o 22.00. Film należy skończyć oglądać przed północą.
O FILMIE:
HELMUT NEWTON. PIĘKNO I BESTIA | HELMUT NEWTON. THE BAD AND THE BEAUTIFUL
(Gero von Boehm) DE 2020, 93'
Geniusz fotografii? Wizjoner z piekła rodem? Zwykły skandalista? Kim był Helmut Newton, autor kultowych, przesiąkniętych erotyzmem kobiecych aktów? Sposób, w jaki portretował kobiety, nadal prowokuje do pytania: czy były one podmiotami, czy przedmiotami?
Łączył sprzeczności. Romantyzm z perwersją, fantazję z realizmem, modę i reklamę ze sztuką. Był jednym z najbardziej prowokacyjnych fotografów XX wieku. Jego zdjęcia publikowały najważniejsze magazyny modowe, przede wszystkim „Vogue” (brytyjska, francuska, amerykańska, niemiecka, australijska edycja magazynu), „Harper's Bazaar”, ale również „Stern” czy „Playboy”. Realizował także wiele kampanii reklamowych. Szczyt jego kariery przypadł od lat sześćdziesiątych do osiemdziesiątych. Przepustkę do sławy dała mu fotografia mody. Jego prace charakteryzowały się indywidualnym, niepodrabialnym stylem, łączącym glamour z zepsuciem. Prowokował. Na wielu fotografiach podkreślał różnice między płciami. Był oskarżany o mizoginię, z drugiej strony niektóre feministki uwielbiały to, że pokazywał kobiety silne i dominujące. Nikt za to nie odmawiał mu poczucia humoru.
PRASA O FILMIE:
Piękno i bestia jest (...) pełnym podziwu i estymy portretem wpływowego artysty. Podczas seansu piękna z pewnością nie zabraknie. Trudno zaś sympatycznego, obdarzonego szelmowskim uśmiechem i dużym poczuciem humoru, a wreszcie dystansem do własnej pracy artystę nazwać bestią. Chyba, że zdolną.
Mateusz Marcin Mróz, Pełna Sala
Mimo że Helmut Newton: Piękno i bestia opiera się na krytykowanych przez bohatera zdjęciach zza kulis sesji i wywiadów z modelkami, film Gero von Boehma nie jest kolejnym nudnym dokumentem ograniczającym się do zaprezentowania sylwetki słynnego fotografa. Krytyczne spojrzenie na twórczość bohatera i osadzenie jej w kontekście historycznym pozwoliło reżyserowi nie tylko wytłumaczyć fenomen prezentowanych na ekranie prac, ale też stworzyć dzieło aktualne w obliczu rozgrywających się na naszych oczach przemian społecznych.
Ewelina Leszczyńska, Filmweb.pl
Autorowi dokumentu udało się (...) zwrócić uwagę na to, że pięknem sztuki jest jej wieloznaczność, otwieranie drzwi do licznych interpretacji - także znacząco odległych od początkowych założeń artysty czy stanowiska tak zwanych znawców (...).
Dariusz Pawłowski, Polska The Times
ZWIASTUN: