kpb

Dojrzałe Kino: Elvis

środa, 29 czerwca 2022, godz. 11.00

 

 

 

W środę, 29 czerwca, tradycyjnie o godzinie 11.00, zapraszamy seniorów na kolejną odsłonę cyklu Dojrzałe Kino. W programie: Elvis w reżyserii Baza Luhrmanna - widowiskowa filmowa opowieść o najsłynniejszym piosenkarzu wszechczasów. Projekcję poprzedzi prelekcja, a po seansie odbędzie się dyskusja.


Elvis to widowiskowy, szalony formalnie film o życiu i twórczości legendarnego króla rock'n'rolla. To historia młodego, utalentowanego artysty, stopniowo zdobywającego wielką sławę i rozgłos, którego karierą kieruje kontrowersyjny menedżer Tom Parker. W tle tej niezwykłej podróży, jaką odbył młody chłopak z Tupelo w stanie Missisipi, jest zmieniający się krajobraz społeczny i kulturowy Stanów Zjednoczonych.


W postać Elvisa wcielił się Austin Butler (Pewnego razu… w Hollywood, Truposze nie umierają), a na ekranie - w roli menadżera - towarzyszy mu Tom Hanks. Reżyserem filmu jest Baz Luhrmann - twórca odważny, wizjoner, który nieraz zachwycał pełnymi wyszukanej scenografii i wysmakowanych kostiumów opowieściami takimi jak Moulin Rouge!, Wielki Gatsby, czy nowatorska adaptacja Romea i Julii Szekspira.

 

Gospodynią spotkania wokół filmu Elvis będzie red. Maria Malatyńska. Pokaz zostanie poprzedzony prelekcją, a po seansie odbędzie się dyskusja

 

BILETY dla seniorów: 17 zł

 

O FILMIE:

 

ELVIS | ELVIS
(Baz Luhrmann) AU/US 2022, 159'


© 2022 Warner Bros. Entertainment Inc. All Rights Reserved

Twórca, wizjoner, nominowany do Oscara Buz Luhrmann, przedstawia dramat Warner Bros Pictures Elvis z Austinem Butlerem i zdobywcą Oscara Tomem Hanksem. Historia Elvisa Presleya (Butler) zgłębia złożoną, ponad dwudziestoletnią relację Presleya z Parkerem (Hanks), która rozpoczęła się wraz z początkiem bezprecedensowej kariery piosenkarza, na tle ewoluującego krajobrazu kulturowego i końca amerykańskiej niewinności. Kluczowym elementem opowieści jest jedna z najważniejszych i najbardziej wpływowych osób w życiu Elvisa, Priscilla Presley.


PRASA O FILMIE:

Z labiryntu biograficznych pułapek oraz żywej masy naśladowców i biografów Elvisa Presleya Luhrmann wydostał się w królewskim stylu. Założył hełm, wskoczył do cyrkowej rakiety i odpalił lont. Eksplodował gdzieś w okolicach Merkurego i cóż to była za piękna katastrofa!
Michał Walkiewicz, Filmweb.pl


Austin Butler wziął na swoje ramiona wielką odpowiedzialność. Ten film to właściwie tylko on. [...] Młody Amerykanin świetnie opanował charakterystyczny język ciała Elvisa. Na ekranie potrzebuje chwilkę, żeby się rozpędzić, ale kiedy już nabierze tempa, porywa. Ta rola będzie dla niego bez dwóch zdań dużym zawodowym "kopem".
Anna Tatarska, Kultura.onet.pl


Tęczowa kolorystyka, nasycenie barw – strojów, aut, wnętrz – skutecznie wznoszą film Luhrmanna od ziemi. Teledyskowa forma, cięcie, cięcie, cięcie, podzielony, potrojony, poczworzony ekran nigdy nie dezorientuje. Daje natomiast w skondensowany sposób wybrzmieć intensywności doświadczenia, wszystkim zmysłowym bodźcom.
Maciej Niedźwiedzki, Film.org.pl


 

ZWIASTUN:

  

 

   

Zrealizowano przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

    

     

PARTNERZY:

            

       

 
       

    

archiwum